18 mars 2011

Sova vs död

Just nu sover Sigrid och det har hon gjort i ca 2,5 timma tillbaka. Esther leker i lekrummet och jag sitter och njuter av en kaffe vid köksbordet, läser lite bloggar och hoppas ungen ska sova lite till. Sen slår det mig att hon kanske är död (vilket hon ju självklar inte är) och då blir det lite jobbigt för som en bra mamma måste jag ju gå upp och kolla så hon lever nu när tanken har slagit mig men det är ju jobbigt plus att jag kanske väcker henne om hon ändå bara skulle sova. Jag kommer på att det är ju bara mina hjärnspöken som är dumma och det är ju klart att hon sover. Jag sitter kvar vid köksbordet och försöker njuta av mitt kaffe men det går inte så bra för det vore ju tragiskt om hon faktiskt låg död där uppe och jag satt nere vid köksbordet och njöt av mitt kaffe och att hon inte är vaken.

Puh...nu vaknade hon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar