11 september 2010

namn och kalas

De döper faktiskt inte barnet till Bertil om barnets föräldrar (jag&Stefan) inte skickar in namnblanketten i tid. Det som händer är att man får en påminnelseblankett och om man (vi) inte skickar in den heller så skickar de en till påminnelseblankett. Om man inte skickar in den heller vet jag inte vad som händer.........men vi har ju inte hört något från skatteverket efter vi postade kuvertet så de kanske la till Bertil som andranamn som straff eller nått.....aja....annars heter hon Sigrid Nya Li Skoglund. Ja, vi får se om hon får heta det. Kan väl tänka mig att Nya inte är ett klockrent svenne-namn och att pretto-skatteverket kanske kan ha lite problem med det.

I morgon ska vi ha kalas för Esther & Sigrid. Det blir skoj. Det blir bara närmsta familjen med föräldrar och syskon m familjer. Vi blir 27 stycken. Sa jag att 3 syskonfamiljer på 10,5 personer, sammanlagt, inte kan komma?

3 kommentarer:

  1. Jag trodde det var Torbjörn, men det blir väl en rolig överraskning när ni får pappren. Har hon någon pappa då? I pappren alltså?

    Tack för ett väldans trevligt kalas! Och vi var ju rätt många trots att många saknades. Men alla hade fått plats ju. Var Esther och Sigrid nöjda med sitt kalas?

    SvaraRadera
  2. Okej, den anonyma var jag...

    SvaraRadera
  3. Ja, de var jättenöjda! Eh, ja...vi får väl se vad det blir.....och båda har en och samma pappa.

    SvaraRadera