28 augusti 2009

Prinsesstårta!

Idag när Stefan kom hem hade han köpt en rosa prinsesstårta till mig/oss. Ni vet en sån man kan köpa fryst på ica för en 50lapp (som är den godaste prinsesstårtan) som jag väldigt ofta är sugen på och kan äta hur många som helst. En sån fick jag idag! Vet inte om det är för att stilla sitt dåliga samvete över att han kommer vara borta hela helgen eller om det endast var för att han tyckte att vi behöver äta mer tårta och fira lite och vem behöver inte det egentligen?!

Blev sjukt sugen på potatismos så jag skramlade ihop de färskpotatisarna som fanns i skafferiet och ringde till min potatismos-expert, pappa, och frågade om man kunde göra mos på färskpotatis och jag tror han sa ja mer av sympati för mig och mitt sug än att det faktiskt går. Får hoppas att jag är riktigt hungrig när jag äter moset för då brukar ju allt smaka fantastiskt gott. Right?

Sen pratade jag med mamma och eftersom jag troligen kommer hänga lite i Rackstad imorgon så beställde jag "Glad påsk" till mat. (Med "beställde" menade jag att jag föreslog att jag ville äta det och mamma tyckte det var en bra idé och vi båda kommer laga mat tillsammans. Ville bara klargöra att jag inte är nått bortskämt curlingbarn som vill ha maten framdukad på silverfat.) Glad påsk är sjukgott. Quornfärsås med potatismos och potatismos-pluppar på och sen in i ugnen. Vet, det låter inte så smarrigt men det är det. Promise.

(...tror jag är på god väg att bli riktigt hungrig eftersom hela mitt inlägg handlar om mat....)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar