16 december 2010

Heaven & Hell

Om det nya huset som vi flyttar till i morgon är heaven så är vårt gamla hus just nu hell. Verkligen HELL. Jag dör. Det är lortigt, rörigt och jag borde packa men kan inte eftersom vi behöver de sakerna jag vill packa. Det underlättar inte heller av att Esther tror vi leker någon slags gömma-nyckeln-lek med alla sakerna jag packar ner vilka hon sedan "hittar" och tada så ligger de spridda på golvet igen.
Som uppror åt att jag nu sitter och bloggar istället för att leka står hon och skriker, mest för att visa att hon själv bestämmer vad hon ska göra (alltså inte leka med EN leksak på golvet väldigt väldigt stilla som mamman vill).

Okej, en timme kvar och sedan kommer Stefan hem och då ska jag hämta kärran och bära ut det rörigaste och det som är mest i vägen i den (kanske skulle bära ut Esther?) och efter det ska jag muta mig med bubbel-flaskan som jag hittade i skåpet.

1 kommentar:

  1. Skicka Esther till mig! Tror hon skulle få plats i en sån låda pappa skickade hit med julklappar (upp till 20 kilo kostar 500 spänn). Kanske Sigrid också?

    SvaraRadera